תפריט נגישות

רב"ט משה שליט ז"ל

משה שליט
בן 23 בנפלו
בן אסתר ויצחק
נולד בתל אביב
בט"ז בתשרי תשי"א, 27/9/1950
התגייס ב-אוגוסט 1968
שרת בחיל האויר
יחידה: כנף 4
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ז בשבט תשל"ד, 19/2/1974
מקום נפילה: צפון סיני
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 8, שורה: 5, קבר: 9.
הותיר: אם ושני אחים

קורות חיים

שליט משה בן יצחק ואסתר, נולד ביום 27.9.1950 בתל-אביב. למד בבית ספר יסודי ממלכתי דתי "תחכמוני". בבי"ס "עמל" רכש לו מקצוע - צילום אופסט ותעודת גמר מקצועית. בהיותו בבי"ס התיכון המקצועי היה חבר במועדון קליעה של הגדנ"ע. בזמן מלחמת ששת הימים היה עדיין תלמיד. הוא התנדב לתרום דם, לעבוד בדואר ובבצורים. עם גיוסו באוגוסט 1968 התנדב לחיל האויר ועבד במקצוע. לאחר שחרורו עסק בעבודות שונות. מטרתו לא היתה לצבור כסף אלא לנצל את זמנו בצורה הטובה והמועילה ביותר. הוא עבד כימאי בצי הסוחר ובמסגרת זו ביקר במספר ארצות במערב אירופה. לאחר מכן עסק בעבודה בטחונית בנמל התעופה לוד, בחנות למכירת ציוד צילום ובהשכרת ציוד צלילה.

תחביבו העקרי היה צילום. הוא הרבה לצלם את בני משפחתו, ידידיו ומראות נוף. היה לו ציוד צילום יקר וחדיש. כמו כן עסק בתחביבים נוספים.

בשנת 1971 עבר קורס לשיפוט בכדורגל והחל לשיפוט במשחקי קבוצות ילדים ונוער. הוא אהב את השיפוט אך לא זכה להתקדם לדרגת שופט בכיר. היה חבר באיגוד שופטי הכדורגל, ולזכרו ארגנו חבריו כאיגוד טורניר הנערך מידי שנה, בו מתמודדות קבוצות ילדים על גביע הנושא את שמו של משה.

בשנת 1973, מספר חודשים לפני מותו, עבר קורס צלילה במועדון בו היה חבר - "אנדרומדה".

במלחמת יום הכיפורים משה לא נקרא לשרות מכיון שלא היו זקוקים לצלמים. נאמר לו להמתין בבית אך הוא סרב להשלים עם מצב זה וביקש להתגייס כנהג. ארבעה חודשים שרת כנהג באזור בלוזה.

ביום כ"ז בשבט תשל"ד (19.2.1974) יומיים לפני שהיה צריך להשתחרר משרות המילואים, נהרג רב"ט שליט בתאונה בנסותו להציל חבר לשרות. הוא הצליח להציל את חברו אך קיפח את חייו.

משה הובא למנוחת עולמים בבית הקברות בקרית-שאול.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה