תפריט נגישות

סמ"ר יעקב קובי רוזן ז"ל

יעקב רוזן
בן 20 בנפלו
בן סוניה ואברהם
נולד בתל אביב
בה' בכסלו תשי"ג, 23/11/1952
התגייס ב-ינואר 1971
שרת בחיל האויר
נפל בקרב
בי' בתשרי תשל"ד, 6/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: שארם א שייך
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: הורים ואחות

קורות חיים

יעקב (קובי), בן סוניה ואברהם, נולד ביום ה' בכסלו תשי"ג (23.11.1952) בתל-אביב. הוא למד בבית-הספר היסודי "יבנה", בבית-הספר התיכון-מקצועי "מקס פיין" וב"גימנסיה הריאלית" בתל-אביב. יעקב היה תלמיד טוב, נער חברותי, חובב ספורט וטיולים. מגיל צעיר היה חבר בתנועת "הצופים" ועסק בענפי ספורט אחדים. הוא היה חבר בנבחרת הנוער בכדוריד של "מכבי צפון" בתל-אביב וכן הצטיין באתלטיקה, בכדורסל ובשחייה. ביתם של הורי יעקב היה על גדת הירקון, במקום שהיה מרוחק אז מהעיר, והיה מוקף עצים וחולות. יעקב אהב את הירקון ובילה בו עם חבריו את ימי הילדות.

בבית-הספר היסודי והמקצועי התעניין יעקב בעיקר במקצועות הריאליים, בחשמל ובאלקטרוניקה. האלקטרוניקה הייתה לגביו גם תחביב וגם מקצוע שבחר להשתלם בו. לכן למד שנתיים בבית-הספר הריאלי, במגמה לאלקטרוניקה, ואחרי-כן הלך לבית-הספר הטכני של חיל האוויר, שם הוכשר במקצועות האלקטרוניקה, גם לשירות בצבא וגם כמקצוע אזרחי. יעקב היה צעיר עליז ואופטימי, אהב טיולים ברגל ובאופניים, ניגן בגיטרה והיה מקובל מאוד על חבריו וידידיו.

הוא היה בן נאמן ומסור להוריו. כיבוד אב ואם היה חשוב בעיניו מאוד והוא הצטיין בעזרה להורים ובמסירות לאחות ולכל המשפחה. הוא היה חבר שידע ורצה לעזור, ידע לנחם ולעודד חברים בשעות מצוקה ושימש מוקד של שמחה, עליצות, שירה ונגינה בצוותא במסיבות ובאירועים חברתיים.

יעקב גויס לצה"ל בראשית ינואר 1971 ושירת כטכנאי קשר בחיל האוויר. מאחר שהיה בוגר בית-הספר הטכני של חיל האוויר, הייתה דרכו בחיל ברורה: הוא השתלם בקורסים מקצועיים שונים לטכנאי קשר ושירת ביחידות שונות, הרחק מביתו, בעיקר במרחב שלמה ובסיני. ביחידתו נחשב חייל מסור ונאמן, והיה אהוב על מפקדיו בזכות הידע המקצועי הרב שלו ובזכות מסירותו לתפקידיו. גם בצבא היה הרוח החיה באירועים חברתיים, במסיבות ובריקודים.

יעקב היה קשור מאוד למשפחתו. אחד מחבריו ליחידה סיפר, כי תמיד חיפש דרך להגיע לביתו ולהיות עם המשפחה בחופשות, ולו הקצרות ביותר. עוד יום בבית, עוד יום בחוג המשפחה היו חשובים לו מאוד. כאשר נפצע חבר בצבא, היה יעקב מנצל כל רגע פנוי כדי להיות ליד מיטתו בבית-החולים, דואג לכל מחסורו, מעודדו ומשמחו. אמרו עליו כי הוא "החזיק את המורל בבסיס".

במלחמת יום הכיפורים היה יעקב טכנאי קשר באזור שארם א-שייך. הוא נפגע ונהרג ביומה הראשון של המלחמה, ביום י' בתשרי תשל"ד (6.10.1973), כשהופצץ קרון הקשר, לאחר שרץ אליו כדי להפעיל את המכשירים.

הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בקרית-שאול. השאיר אחריו הורים ואחות. לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל-ראשון.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה