תפריט נגישות

רב"ט אליהו ('אלי') קליינר ז"ל

אליהו קליינר
בן 20 בנפלו
בן סלמה ומרדכי
נולד בתורכיה
בי"ז בחשוון תשי"ג, 5/11/1952
התגורר ביפו
התגייס ב-פברואר 1971
שרת בחטיבת הצנחנים
יחידה: גד' 890
נפל בעת מילוי תפקידו
בט' בתמוז תשל"ב, 21/6/1972
מקום נפילה: יריחו
באזור בקעת הירדן
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 12, שורה: 4, קבר: 6.
הותיר: הורים, אח ואחות

קורות חיים

בן מרדכי וסלמה. נולד בשנת תשי"ג (1952) באיזמיר שבתורכיה, ועלה ארצה עם הוריו בשנת 1958. המשפחה התיישבה ביפו והוא למד בבית הספר היסודי על שם "הרב הרצוג" בעיר.

כבר בתקופת לימודיו בבית הספר היסודי נתגלו באליהו כשרונות רבים. הוא הצטיין בלימודים והיה פעיל מאוד בתחום החברתי. הוא השקיע מרץ רב בפעילות בתנועת "הצופים". בתחילה כחניך ואחרי כן כמדריך. עקב הצטיינותו הוצע אף לשליחות מטעם "יהודה הצעיר" לחו"ל. הוא המשיך את לימודיו בבית הספר התיכון העירוני ז' שביפו ובתיכון ערב עירוני א' בתל אביב. ימי החופש שלו הוקדשו לטיולים בארץ. הוא מצא לכך הזדמנויות רבות - ביחוד במסגרת פעילותו בצופים. אליהו אהב מאוד את הפעילות הספורטיבית.

הוא גויס לצה"ל בראשית פברואר 1971 והתנדב לשרת בחיל הצנחנים. בצה"ל מצא כר נרחב וביטוי לכשרונותיו, מרצו ונכונותו הרבה. בזמן הקצר ששירת בצה"ל, כשנה וחצי, הוכיח אלי מה הוא יכול ומוכן לעשות ולתרום. הוא הצטיין בטירונות וגם בקורס המ"כים. אחרי כן הצטיין גם בפעילות של ממש נגד האויב. הוא נקשר ליחידה ולא החמיץ כל הזדמנות לשהות בקרב פקודיו גם לאחר שנפצע. אלי היה רק בתחילת דרכו בצבא. היו לו עוד הרבה מטרות שרצה להגשים בחייו בצבא.

ביום ט' בתמוז תשל"ב (21.6.1972), שבוע לפני צאתו לקורס קצינים, נפל בעת מילוי תפקידו. הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בקרית שאול.

לאחר שנפל כתב מפקדו למשפחה את הדברים הבאים: "אלי ז"ל הספיק לעשות דרך ארוכה בצנחנים. סיים קורס מפקדי כיתות ונפל כאשר היה כבר מפקד כיתה בצנחנים. לא קלה הייתה דרכו בצנחנים, פעמים ראיתי אותו בעצמי מתלבט ומתאמץ, אולם בסופו של דבר התגבר. אלי ז"ל היה מפקד טוב ואמיץ, מסור לתפקידו ואהוב על חייליו ועל מפקדיו".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה