תפריט נגישות

סמל עידו רוטקוביץ ז"ל

עידו רוטקוביץ
בן 20 בנפלו
בן דורה ואלכסנדר
נולד בתל אביב
בי"א בטבת תשי"ב, 9/1/1952
התגייס ב-פברואר 1970
שרת בחיל האויר
יחידה: יב"א 509
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ה בשבט תשל"ב, 10/2/1972
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול

קורות חיים

בן אלכסנדר ודורה. נולד ביום י"א בטבת תשי"ב (9.1.1952) בתל-אביב. למד בבית-הספר היסודי "היו- בל" ועשה שלוש שנים בבית-הספר התיכון "גאולה" במגמה הריאלית. מכאן עבר ללמוד בבית-הספר הטכני של חיל האויר בחיפה וסיים את לימודיו שם כטכנאי אלקטרוניקה, בין חמשת התלמידים הטובים ביותר במחזור. הוא היה ספורטאי מצוין, הצטיין במשחק הכדורת (באולינג) והיה פעיל בגדנ"ע. הוא השתתף בצעדת תשכ"ח וקיבל תעודת "אות הספורט" מטעם משרד החינוך והתרבות. הוא אהב לטייל בארץ ובחופשותיו נהג לרכב על סוסים יחד עם חבריו. הוא חיבב מאוד מוסיקה ונהג להאזין לכל תקלים חדש שהופיע. עידו היה מסור להוריו ואחותו, נער נעים-הליכות ומנומס, בעל רוח נדיבה ואציל-נפש, חביב ואהוד על כל חבריו ומוריו. חבריו סיפרו כי מעולם לא ראו את עידו ללא חיוך על פניו, שכן תמיד היה עליז ומלא שמחת-חיים. מחנכתו כתבה עליו בחוברת שיצאה לאחר מותו כי "היה בעל עיניים פקחיות וחייכניות ומעל לכל מנומס וטוב-לב - ג'נטלמן"".

עידו גויס לצה"ל בפברואר 1970 והתנדב לשרת בחיל-האויר. ביום כ"ה בשבט תשל"ב (10.2.1972), ביום שהוענקה לו דרגת סמל, נפל בעת מילוי תפקידו. הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בקרית-שאול, ליד חברו לכיתה אבי גסר, שהובא לקבורה כשלושה חדשים לפניו.



מפקד היחידה כתב במכתב תנחומים ששלח להורים השכולים: "יכולים אתם להיות גאים שבנכם שירת ביחידתנו שירות מסור ונאמן והיה מן הבולטים בחיילי היחידה ובמיוחד בשטח החברתי, שבו לקח חלק פעיל מאוד והטביע את חותמו על הסביבה". מפקדו הישיר כתב עליו בחוברת שהוצאה לזכרו: "יחסו האנושי ומסירותו הרבה לחבריו הפכו אותו לאחד החיילים האהודים ביחידה".



ב"שלושים" לנפילתו המאספו חבריו, סיפרו עליו ודיברו בשבחו; לקרובי המש- פחה נולד כן ושמו נקרא בישראל עידו; זכרו הונצח בחוכרת שהוציאה המשפחה לאור בשם "עידו".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה