תפריט נגישות

רב"ט גדעון גידי נתנזון ז"ל

גדעון נתנזון
בן 25 בנפלו
בן אירמה וצבי
נולד בכפר מל"ל
בי"ד בתשרי תש"ג, 25/9/1942
התגורר בבית ניר
התגייס ב-אוקטובר 1961
שרת בחטיבת הצנחנים
יחידה: גד' 50
נפל בקרב
בכ"ז באייר תשכ"ז, 6/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: ירושלים - ואדי ג'וז
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ב, חלקה: 11, שורה: 16, קבר: 4.
הותיר: אשה
בעל עיטור המופת

קורות חיים

בן צבי ואירמה. נולד ביום י"ד בתשרי תש"ג (25.9.1942) בכפר מל"ל. הוא סיים את בית הספר היסודי ברמתיים ולאחר מכן עבר עם הוריו לרמת הטייסים (שליד יד אליהו) ושם התחיל ללמוד בבית הספר המקצועי "אורט" במגמת חשמל מנועים. הצטיין בלימודיו בלהט אשר גילה בהם ובילה את זמנו הפנוי בסניף "השומר הצעיר".

בתנועה הוטלה עליו הדרכת חניכים צעירים ממנו והוא מילא תפקיד זה באהבה. הוא סיים את לימודיו שנה אחת לפני שסיימו רוב חברי גרעינו ("רשף") ולכן הצטרף לעוד חברים ויחד הקימו את הקומונה ברמת-גן.

באוקטובר 1961 גויס לצה"ל ולאחר הטירונות יצא הגרעין לנירים וגדעון נשלח להדרכה. הוא יצא לאימון מתקדם יחד עם המדריכים מגרעין "רשף" ומן הנח"ל המוצנח לבית ניר ביתו. מדי פעם אחרי שחרורו יצא למילואים. גדעון עבד במשק בכל ענפי החשמל. עסק במתקני רדיו והגיע לתיכנון מערכות-חשמל לבתים החדשים.

בית ניר נעשה לביתו כאשר הביא למשק את רעיתו. באותם הימים עשה הכנות לצאת לטכניון העברי בחיפה וללמוד שם חשמלאות, מקצוע אשר אהב, אך אז פרצה המלחמה והפכה את כל תכניותיו על פיהן.

עם כל חטיבתו עלה גדעון לירושלים וביום השני לקרבותיה של מלחמת ששת הימים, הוא כ"ז באייר תשכ"ז (6.6.1967), נפל בקרב שנערך בעמדת המרגמות אשר בואדי ג'וז. הוא מצא את מותו על-ידי פגיעת צלף ירדני כאשר ניסה לחלץ חברים פצועים בצאתו בראש חולייתו.

הניח אשה.

הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי שעל הר הרצל בירושלים.

על המשימה שהוטלה עליו, אשר גדעון ביצע מתוך מסירות, אומץ לב, רוח התנדבות ודביקות במטרה עד לרגעיו האחרונים, צוין לשבח על-ידי מפקד החטיבה.

בחוברת "53 מהם", שהוציא הקיבוץ הארצי לזכר חבריו שנפלו במערכה, הובאו תולדותיו וכן בספר "מאריות גברו" של מפקדת הצנחנים.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה