תפריט נגישות

רב"ט משה בגאין ז"ל

משה בגאין
בן 19 בנפלו
בן ויקטוריה ורפאל
נולד בתל אביב
בכ"ה בתמוז תש"י, 10/7/1950
התגורר בברעם
התגייס ב-מאי 1968
שרת בצה"ל
נפל בקרב
בח' בסיון תש"ל, 11/6/1970
במלחמת ההתשה
מקום נפילה: תעלת סואץ
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול

קורות חיים

בן רפאל וויקטוריה נולד ביום כ"ה בתמוז תש"י (10.7.1950) בתל-אביב. למד בבית-הספר "ארנים", שברמת-אביב ובבית-הספר התיכון בקיבוץ ברעם. בקיבוץ היה חבר בחברת הנוער. היה חובב ספורט (וביחוד כדורגל וכדורסל) ונטה חיבה לאטלטיקה.

הוא גויס לצה"ל במחצית מאי 1968. היה חייל מצטיין ביחידתו ועל כך הוזמן לבית הנשיא לרגל יום העצמאות. בערב יום העצמאות תש"ל כתב נשיא המדינה, מר זלמן שזר, כי שמע מפי מפקדו, שמשה הצטיין במלוי תפקידו בצה"ל ונכלל ברשימת החיילים המצטיינים לשנת חש"ל. "חובה נעימה היא לי", כתוב במכתבו של הנשיא, "להביע לך היום, בפרוש חג העצמאות העשרים ושניים למדינת ישראל, את הערכתי לתרומתך, שתרמת להגברת הביטחון של המדינה ואזרחיה. לך בדרכך זו והיית למופת לחבריך במילוי התובות, להבטחת שלום ארצנו ולהרמת קרן ישראל". את מכתבו מסיים הנשיא "בברכת חזק ואמץ". אור ליום ח' בסיון תש"ל (11.6.1970) נפל משה בקרב בתעלת סואץ. בהסתערו על עמדה מצרית בגדה המערבית של התעלה. הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בקרית-שאול.

נשיא המדינה שלח מכתב למשרד הביטחון שבסופו נאמר: "כבוד הנשיא נחרד לשמוע כי סמל משה בג'איו, אשר זה לא מכבר התארח בבית הנשיא, נפל בקרב וביקש למסור את תנחומיו האישיים למשפחה השכולה": מפקד היחידה כתב במכתב תנחומיו להורים: "הפשיטה בה נפל משה, בוצעה בהכרה מלאה, שפעולות יזומות מצידנו יקטינו במידה רבה את פעולות האויב וכתוצאה מכך, את מספר נפגעינו בעתיד. בנכם ידע את הסכנה הצפויה לו ובהכרה ובהתנדבות ביצע את המוטל עליו. גאים אנו על חיילים שכאלה".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה