תפריט נגישות

סגן אלישע בן יהודה ז"ל

אלישע בן יהודה
בן 24 בנפלו
בן שרה וישראל
נולד ברמת גן
בב' באייר תש"ג, 7/5/1943
התגורר במגידו
התגייס ב-אוגוסט 1961
שרת בחטיבת הצנחנים
נפל בעת מילוי תפקידו
בה' בסיון תשכ"ז, 13/6/1967
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: אשה - תחיה, בן - עמרי ובן שנולד אחרי נופלו - עודד

קורות חיים

בן ישראל ושרה. דור חמישי בארץ מצד אביו, יליד ירושלים. נולד ביום ב' באייר תש"ג (7.5.1943) ברמת גן. את לימודיו היסודיים סיים בבית הספר "אלחריזי" בתל ברוך (אחרי שגמר שבע כיתות בתל אביב). את לימודיו התיכוניים סיים בבית הספר התיכון עירוני ד'.

באוגוסט 1961 גוייס לצה"ל והתנדב לחטיבת הצנחנים. עבר קורס מ"כים והדרכת טירונים ועד מהרה נשלח לקורס קצינים. במהלך הקורס נפצע בידו ובפניו בתרגיל אש ולמרות זאת סיים בהצלחה את הקורס. כקצין טרי, חזר לגדוד הצנחנים, בו קיבל פיקוד על מחלקת טירונות מ"מחזור מאי". עם סיום שנת הקבע נענה בחיוב לבקשה שיאריך את שירותו בצה"ל למרות שהדבר עלה לו בהפסד שנת לימודים - הבין כי "אם ביקשו, כנראה שצריך".

במהלך השירות נישא לתחיה, חברתו משנים וביחד עברו לגור בקיבוץ מגידו.

אלישע השתחרר מהצבא בדרגת סגן ומיד שם את פעמיו ליעד הבא, לימודי ארכיטקטורה. לא התפתה לאפשרות לנסוע לארה"ב וללמוד שם, התכונן לבחינות הכניסה והתקבל לפקולטה לארכיטקטורה בטכניון העברי בחיפה. למד בלילות ובמקביל נסע לעבוד ברפת מגדל העמק כדי לממן את לימודיו. בטכניון ערך מחקר על ציורי ילדים. בין עבודה ללימודים עזר לאשתו הגננת בקישוט ובהכנת מלאכות יד. כן היה ספורטאי פעיל ושחקן בקבוצת הכדורגל הפועל אפקה (ליגה ג'). היה שחיין מצטיין והוסמך כמציל. היה אהוב על חבריו, מפקדיו ופקודיו שהעריצוהו, נוח לבריות, נעים הליכות, פשוט ועניו.

לקראת פרוץ מלחמת ששת הימים נקרא לשרת במילואים. במלחמה פיקד על מחלקת צנחנים ונלחם תחילה באום כתף במסגרת 'תקיפה בעורף האויב' בסיני. מכאן הועלתה המחלקה לחזית הצפונית וברמת הגולן השתתפה המחלקה בפיקודו של אלישע בכיבוש ג'לבינה.

ביום ה' בסיון תשכ"ז (13.6.1967), בשעת מילוי תפקידו, נפל.

הניח אשה - תחיה ושני ילדים - עמרי ועודד. הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בקרית שאול.

ביום י"א באדר תשכ"ט (1.3.1969) נחנך מטווח הפועל ת"א באוסישקין על שם קצין הצנחנים סגן אלישע בתרומת משפחתו. במטווח מתנהלת פעילות ענפה של בני נוער ובוגרים, הן במסגרות הדרכה והן תחרותיות.

בחוברת "פרחים עצובים" שהוציא בית הספר התיכון עירוני ד' לזכר בוגריו שנפלו במערכה, הוקדשו מספר עמודים לזכרו.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה