תפריט נגישות

חיים (פיפנר) ("פייפקה") פבר ז"ל

חיים פבר
בן 21 בנפלו
בן מאשה ומשה
נולד בגרמניה
בט"ו בחשוון תרפ"ט, 29/10/1928
התגייס ב-1.2.1948
שרת בפלמ"ח
יחידה: הגדוד השישי - "ירושלים"
נפל בעת שירותו
בג' בניסן תש"ט, 2/4/1949
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: גוש עציון
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק

קורות חיים

בן משה ומאשה. נולד ביום ט"ו במרחשון תרפ"ט (29.10.1928) בדורטמונד שבגרמניה. בגיל שבע עלה לארץ עם הוריו דרך צרפת. למד בבית-הספר היסודי "הכרמל" וגם בבית-הספר היסודי "השחר" ואחרי שסיים את לימודיו למד בבית-הספר על שם מכס פיין. היה מסגר לפי מקצועו.

עם סיום לימודיו יצא להכשרת הפלמ"ח בנען ובתל יוסף. בשעת חיפושי הצבא הבריטי בתל יוסף נעצר והובא לעתלית, אך שוחרר מייד. בשובו לתל-אביב הדריך בסניף "הנוער העובד" והיה אהוב על חבריו וחניכיו. בראשית 1948 התגייס לצה"ל. מרכז "הנוער העובד" רצה לשחררו, כי עבודתו היתה חשובה לעינייני התנועה, אולם הוא עצמו סירב להשתחרר. ליווה שיירות לירושלים וגוש עציון. השתתף בקרב בנבי דניאל וחזר ל"גוש".

ביום 14 במאי, בשעת הדיפת התקפת הלגיון, נפצע קשה בחזהו. הוא נשאר ב"גוש" מאין יכולת להוציאו משם ועם נפילת כפר עציון נלקח בשבי. כפי שנודע להוריו מתוך רשימת "הצלב האדום" הובא לבית-החולים הצרפתי בבית לחם, ורופא ה"גוש" ניתח והציל אותו ממוות. משם הועבר למחנה השבויים באום אל ג'מאל בעבר הירדן. לאחר תשעה חדשי שבי, בפברואר 1949, הוחזר לארץ עם פדויי השבי ומייד לבואו קיבל מספר של חייל, בחטיבת שבויים וחוזרים. חזר לארץ עם רסיסים בגופו כתוצאה מן הפציעה, בארץ נותח, אולם הניתוח לא הועיל והוא נפטר ביום ג' בניסן תש"ט (2.4.1949), הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בנחלת-יצחק.



בניית אתרים: לוגו חברת תבונה