תפריט נגישות

מלאכי מושקוביץ ז"ל

מלאכי מושקוביץ
בן 19 בנפלו
בן סוניה וברוך
נולד בתל אביב
בי"ח בטבת תרפ"ט, 31/1/1929
שרת בפלמ"ח - חטיבת יפתח
יחידה: הגדוד השלישי - ''הגליל''
נפל בקרב
בי"א בניסן תש"ח, 20/4/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: נבי יושע
באזור הגליל
מקום קבורה: נבי יושע

קורות חיים

בן ברוך וסוניה. נולד ב-31.1.1929 בתל-אביב. למד בבית-הספר העממי "נס ציונה" ואחר כך בגימנסיה העברית "הרצליה". התחבב על מוריו וחבריו שהתבלט מביניהם בשאיפותיו ומצפונו. ידע להוכיח את חבריו בדברים שקולים ומתונים וללא פשרות. התמסר ללימודים ריאליים ושאף להיות מהנדס מכונות. הגיע להשגים ניכרים בספורט וקיבל את הגביע הנודד על שם "סטם" הניתן על-ידי הגימנסיה. גם חובב מוסיקה היה.

חבר ה"הגנה" מגיל 15. שמח ונרגש מאוד הודיע לאביו:"אבא, הערב אני מוזמן להשבע אמונים לארגון. ומהיום אני מתחיל למלא תפקיד כחבר השורה ולקחת חלק פעיל בהגנת ארצנו" בעל מרץ היה ובוטח בעצמו.

חבריו ספרו כי במצבים הקשים ביותר הוא היה מעודד אותם.

עם סיום חוק לימודיו בשנת תש"ז יצא עם חבריו "הצופים" להכשרה מגויסת בקיבוץ דפנה. שם קרא הרבה והתעניין בשאלות הכלכלה המדינית.

עם פרוץ מלחמת השחרור השתתף בסיורים ובקרבות בגליל העליון ועבר קורס חובשים. בקרב על כפר-סולד נפצע ולאחר שהחלים חזר לפעולות. במכתביו הביתה הגיב נמרצות על שמועות של הלך-רוח פשרני ורודף שלום בכל מחיר שכאילו התפשט בעורף. "כנראה שעודכם בני גלות, אנו לא ניכנע לא לנייטרלים ולא לבני דודינו.... עושים את העבודה ממש ורוצים לגמור אותה אחת ולתמיד".

יצא לקרב האחרון בו השתתף התנדב, כי רצה להיות עם חבריו בפעולה.

נפל בי"א בניסן תש"ח (20.4.1948) בקרב על משטרת נבי-יושע. הובא למנוחת עולמים בקבר אחים בנבי יושע ב-20.5.1948.

אחותו סיפרה:"מאז חיינו לא היו יותר אותם חיים. אמא ואבא לא התגברו על מותו של מלאכי והחיים של כולנו היו כבר סיפור שונה לגמרי."

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה