תפריט נגישות

רס"ר עזריאל דרור דוניוס ז"ל

עזריאל דרור
בן 33 בנפלו
בן שרה ואליהו
נולד ביוון - רודוס
בתרצ"ה, 1935
התגייס ב-אוגוסט 1957
שרת בחיל הים
יחידה: אח"י דקר
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ט בטבת תשכ"ח, 30/1/1968
מקום נפילה: צוללת אח"י דקר
באזור האגן המזרחי של ים התיכון
הונצח בירושלים - הר הרצל, חלקת נעדרים
הותיר: אשה ושני בנים

קורות חיים

בן אליהו ושרה. נולד בשנת תרצ"ה (1935) ברודוס. עלה לארץ בשנת 1939 עם משפחתו שהשתקעה בחיפה בעיר התחתית. במשפחה היו ששה ילדים ומצבה הכלכלי היה קשה. לכן עוד בלכתו לבית-הספר היסודי נאלץ ללכת לעבוד. מדי פעם היה מנהל בית-הספר מחזיר אותו ללימודים תוך מלחמה בלתי-פוסקת עם ההורים. אבל ההורים ידם היתה על העליונה, והבן, שהיה תלמיד חרוץ, לא סיים את לימודיו בבית-הספר. בגיל רך החל בעבודה והוא עבד בכל מיני עבודות (טלפונאי, נער שליח ועוד), אלא שהנער נמשך לעבודת המכונאות וכך הגיע בהיותו בן שבע-עשרה לגדנ"ע ים ומשם- לחיל-הים. הוא גויס לצה"ל באוקטובר 1952.

בשעה ששירת בחיל-הים החל ללמוד את מקצוע המכונאות אשר אהב.

בתחילה שירת בשתי פריגטות אך לאחר תום תקופת שירות-החובה שלו ושחרורו מן הצבא נסע אל אחיו בצ'ילי. שם הסתדר בעבודה אך לא היה מרוצה, כי מדי פעם היה סובל עלבונות על היותו יהודי - ולכך לא היה מוכן. הוא לא יכול להשלים עם פגיעות אלו וכאשר החלה מערכת-סיני חזר לארץ והתגייס שוב לחיל-הים באוגוסט 1957 לקח לו אשה, זו שהכיר עוד מילדותו בימים שגרו בשכנות בעיר התחתית. אחרי נישואיו באוגוסט 1957 שירת במשחתת "אילת" ואחר-כך ב"חיפה". לבסוף, אחרי שהוסמך כצוללן, הוצע לו לעבור לצוללות. רעייתו הסכימה להצעה והוא קיבל אותה ברצון. עם בנם הקטן (בן שמונה חדשים) נסעו לאנגליה ועם ה"תנין" חזר לארץ והמשיך לשרת בה חמש שנים. זמן קצר מתוך תקופה זו שירת גם ב"רהב". הוא היה מרוצה מאד מעבודתו ולא היה מוכן לעזוב אותה. היה עליז מטבעו ואהב שירים יווניים ובכל מסיבה הישרה מצב רוח טוב על חבריו. באותה תקופה באה לפני הימאי והצוללן הוותיק ההצעה לעבור ל"דקר" וההצעה נראתה בעיניו. עזריאל, עם רעייתו ושני בניו, נשלח ללונדון כדי להצטרף לצוות "דקר" וכתום שיפוצה יצאה הצוללת בדרכה הביתה.

אולם באחד הימים, הוא יום כ"ד בטבת תשכ"ח (25.1.1968), כאשר הצוללת היתה בנתיב הים שבין גיברלטר לחיפה נותק עמה הקשר - ושוב לא התחדש. הרבנות הצבאית הראשית קבעה כי תאריך-פטירתו של עזריאל, בשעת מילוי תפקידו יחד עם השאר, הוא יום כ"ט בטבת תשכ"ח (30.1.1968). הניח אשה ושני בנים. מאחר שהוא נמנה עם חברי-הצוות הנעדרים הוצבה לו מצבת-זכרון בתוך האנדרטה לזכר אנשי-"דקר" בבית-הקברות הצבאי שעל הר-הרצל בירושלים. בספרו של ערן שורר "ששה ימים ב'דקר'" נמצאת רשימה עליו עם תמונתו.



הצוללת אח"י "דקר" נמצאה ביום שישי י"ג בסיון תשנ"ט 28.5.1999 בים התיכון.

באתר: 41 33 צפון 43 29 מזרח, בעומק 2900 מטר.

זמן טביעה משוער: 25 ינואר 1968- כ"ה בטבת תשכ"ח לפנות בוקר.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה