תפריט נגישות

אהרון ידידיה ז"ל

אהרון ידידיה
בן 23 בנפלו
בן פנינה ורפאל
נולד בתורכיה
בג' באייר תרפ"ג, 19/4/1923
התגורר בתל אביב
שרת בפלמ"ח
נפל בפעילות מבצעית
בכ"א באדר א' תש"ו, 22/2/1946
בתקופת המאבק בשלטון הבריטי
מקום נפילה: משטרת שרונה (כיום הקריה-ת"א)
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק
הותיר: הורים ושלושה אחים

קורות חיים

בן פנינה ורפאל. נולד ביום ג' באייר תרפ"ג (19.4.1923) באיסטנבול שבטורקיה. בהיותו בן שנתיים עלתה המשפחה לארץ והתגוררה בעיר העתיקה בירושלים, ליד שער שכם. במאורעות תרפ"ט עקרו הוריו לתל-אביב. אהרון למד בבית-הספר היסודי "ביאליק" ובתיכון-ערב בעיר. ילד מוכשר היה ותלמיד חרוץ, כתב שירים, הירבה לצייר וניגן במאנדולינה. הוא הצטרף לתנועת הצופים ומרבית זמנו הקדיש לספורט. נער חסון ומוצק היה, וידוע באומץ ליבו. בשנת 1940 סיים קורס למדריכי ספורט, היה פעיל ב"צופי דיזנגוף" והדריך ב"הפועל" תל-אביב. כמו כן הדריך מטעם הפלמ"ח במסגרת "חינוך גופני מורחב" (חג"מ) בגמנסיה הרצליה שבתל-אביב.

לחטיבת הפלמ"ח התגייס בגיל 15 ומיד עלה בסולם הדרגות עקב כישוריו הרבים. העמיס על עצמו תפקידים ומעולם לא ערער על הנטל ולא הכזיב. השתתף בפעולות רבות, ביניהן פיצוץ הרכבות והתקפה על תחנת הראדאר. זמן מה עשה בקיבוץ מעוז חיים.

בנסיון ההתקפה המשותף של החי"ש והפלמ"ח על מחנה המשטרה הניידת בשרונה בכ"א באדר א' תש"ו (22.2.1946) נפל ידידיה עם שלושה לוחמים נוספים, והוא בן עשרים ושלוש. הוא הובא למנוחות בבית העלמין נחלת יצחק. הניח הורים ושלושה אחים.

בחוברת "במחנה" התפרסמה רשימה לזכרו. על שמו של אהרון ושלושת חבריו שנפלו בפעולה בשרונה נקרא גם רחוב בקריה בתל-אביב במקום בו נפלו, הוא "רחוב הארבעה".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה