תפריט נגישות

סמל ירון הכהן צופיוף ז"ל

ירון הכהן צופיוף
בן 20 בנפלו
בן רבקה ויהודה
נולד בתל אביב
בג' בטבת תשל"ז, 24/12/1976
התגורר בתל אביב
התגייס ב-אוגוסט 1994
שרת בחטיבת הנח"ל, חיל הלוגיסטיקה
יחידה: פלחה"ן נח"ל
נפל באסון המסוקים בדרך לפעילות מבצעית
בכ"ח בשבט תשנ"ז, 4/2/1997
מקום נפילה: שאר ישוב
באזור הגליל
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: ב, חלקה: 18, שורה: 3, קבר: 3.
הותיר: הורים ושלוש אחיות - רינת, רויטל ורונלי

קורות חיים

בן רבקה ויהודה, אח לרינת, רויטל ורונלי. נולד ביום ג' בטבת תשל"ז (24.12.1976) בתל-אביב. ירון למד בבית-הספר היסודי "אלומות" אשר ברמת-אביב, בישיבת "בר אילן" בתל-אביב, ולאחריה בתיכון "ויצו צרפת" שבאותה העיר בה למד במגמת מלונאות ותיירות. ירון השתייך לצופי 'עדת אביב' ואף עבר קורס מדריכים. הוא עבר קורס ללחימה משולבת, ועסק בד בבד גם בכדורסל ובאימונים בחדר כושר. בנוסף לעיסוקיו אלה התמיד ירון ללכת להאזין לשיעורי דת, ולהרצאות על יהדות, בלווית חבריו הטובים, אריאל ואסף, ונהנה מהרצאות אלה הנאה רבה.

בתחילת אוגוסט 1994 התגייס ירון לצה"ל והיה לטבח בפלוגת ההנדסה של הנח"ל, בערב יום כ"ח בשבט תשנ"ז (4.2.1997) אירע אסון המסוקים, עת התנגשו שני מסוקי יסעור, מעל למושב שאר-ישוב ו- 73 הלוחמים שעשו דרכם לפעילות מבצעית בלבנון נהרגו וביניהם ירון. ירון הובא למנוחות בבית העלמין בקרית שאול, והועלה לדרגת סמל לאחר מותו. בן עשרים היה בנפלו, הוא הותיר אחריו הורים, ושלוש אחיות.

אמנון ליפקין-שחק ראש המטה הכללי דאז כתב באיגרת התנחומים למשפחה את הדברים הבאים: "ירון שירת כטבח בפלוגת ההנדסה של חטיבת הנח"ל, ותואר על ידי מפקדיו כחייל אחראי, ממושמע ומסור, בעל ערכים גבוהים, שטובת החיילים עמדה תמיד לנגד עיניו. היה אהוד ומקובל בקרב מפקדיו וחבריו כאחד". באיגרת ניחומים נוספת כתב מפקד היחידה סרן יאיר ברקת את הדברים הבאים: "ירון טיפל במסירות בחיילי היחידה, חבריו הלוחמים היו הדבר החשוב לו ביותר. יחסי האנוש, מסירותו בעבודה, המשמעת העצמית ואישיותו המיוחדת הקרינו על כל אנשי הפלוגה שאהבו מאד את ירון וידעו שהוא תמיד דאג להם וישתדל למלא את כל מבוקשם. ירון יחסר לנו כאדם, כחבר וכחייל."

הוריו של ירון הנציחו את זכר בנם על גבי ספר תורה אותו רכשו למטרה זו, ספר זה יועבר לבית הכנסת שייבנה בתל-אביב וינציח את שבעים ושלושה החללים שנפלו באסון המסוקים.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה