תפריט נגישות

טוראי ראובן אלפרון ז"ל

ראובן אלפרון
בן 25 בנפלו
בן יפה וחיים
נולד במצרים - קהיר
בכ"ה בתשרי תש"ה, 12/10/1944
התגורר בתל אביב
התגייס ב-פברואר 1963
שרת בחיל השריון, חיל הנדסה
יחידה: של"ת חה"ן
נפל בקרב
בכ"ד בחשוון תש"ל, 5/11/1969
במלחמת ההתשה
מקום נפילה: אזור תעלת סואץ
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 2, שורה: 7, קבר: 9.
הותיר: אשה-חנה, בת-יפעת, הורים, אחים ואחיות
בעל עיטור המופת

קורות חיים

בן חיים ויפה, נולד ביום כ"ה בתשרי תש"ה (12.10.1944) בקהיר שבמצרים ועלה עם משפחתו לארץ בשנת 1949. הוא למד בבית-הספר היסודי בגבעת-שמואל ובבית-ספר תיכון-מקצועי. היה חובב ספורט, ביחוד כדורגל וכדורעף. לאחר שסיים את לימודיו התחיל לעבוד כשרברב.

ראובן גויס לצה"ל בתחילת פברואר 1963 וסיים את שירותו הסדיר ללא פגע. בתחילת אוקטובר 1969 נקרא לשירות-מילואים פעיל.

ביום כ"ד במרחשון תש"ל (5.11.1969), נפל מיריות המצרים. יומיים לפני כן ביקש מפקדו מתנדב לעבודה מסוכנת וקשה בביצור המוצב וראובן התנדב לכך. התפקיד היה כרוך בהקמת רעש, שגרר אש נוראה מן הצד המצרי. לאחר סיום יום העבודה הראשון סירב ראובן לקבל "ליל מנוחה" חופשי, כנהוג, ולבלות אותו במוצב שכן, כי אמר שהוא כבר מורגל לעבודה במרומי הסוללה ואילו אדם חדש יבזבז שעות יקרות עד שילמד. הוא המשיך בעבודה כל יום המחרת ומשהחשיך שוב מצאו הלילה במרומי הסוללה, חשוף לאש האכזרית. בתום הלילה התנדב ראובן להשלים את העבודה וגם בלילה השלישי התנדב לעבוד חשוף לאש המצרית. ראובן עבד בקצב מהיר וכאשר חששו חבריו להעלות אליו חומרים לעבודה עודד אותם והאיץ בהם. באחת ההפסקות שחלה ביריות, כאשר נדמה היה לו שהאש שככה, התרומם ראובן - ואז נפגע בצרור בבטנו ונהרג.

הניח אישה ובת.

הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בקרית-שאול.

לאחר מותו צויין ראובן לשבח על-ידי אלוף פיקוד הדרום על "גילוי אומץ לב ורוח התנדבות תחת אש אויב". שר הביטחון כתב במכתב תנחומים לאלמנה: "ראובן היה חייל אמיץ, חבר למופת ואהוב על כל מי שהכירו".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה