תפריט נגישות

טוראי שמאי שיביץ ז"ל

שמאי שיביץ
בן 20 בנפלו
בן לאה ומיכאל
נולד בתל אביב
בי"ט בניסן תש"ח, 28/4/1948
התגייס ב-ספטמבר 1966
שרת בנח''ל, חטיבת הצנחנים
יחידה: נח"ל מוצנח - גד' 50, גד' 101
נפל בפעילות מבצעית
בכ"ו באלול תשכ"ח, 19/9/1968
במלחמת ההתשה
מקום נפילה: עמק בית שאן
באזור טבריה והעמקים
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 2, שורה: 1, קבר: 20.

קורות חיים

בן מיכאל ולאה. נולד ביום י"ט בניסן תש"ח (28.4.1948) בתל אביב. סיים את לימודיו בבית הספר היסודי "שפירא" בעיר מולדתו והמשיך ללמוד את לימודיו התיכוניים עד כיתה י"א בבית הספר התיכון העירוני ט' במגמה הסוציולוגית. השתייך לתנועת "הצופים" בנעוריו והיה חבר גרעין צפית.

בספטמבר 1966 גוייס לצה"ל ופניו לנח"ל. הוא היה חייל שהביע את רצונו להישאר בפלוגה גם לאחר האימון המתקדם. ביצע את כל המוטל עליו והיה יוצא עם פלוגתו לכל פעולה ומירדף. התבלט כחייל אמיץ ללא חת. בגרעין הכירו אותו לפי הטוב של שמאי שהסתתר מאחורי חיוך "לגלגני" ואת רצונו החזק ונכונותו לפעול. חברי הגרעין ידעו להעריץ את כוח רצונו הנחוש בעברו בהצלחה את תקופת הנח"ל המוצנח ואת הבגרות והאחריות שהעמיס על כתפיו בתקופה ההיא.

אך פעם, בהיתקלות עם מרצחים חבלנים, ביום כ"ד באלול תשכ"ח (19.9.1968), נפצע פצעי מוות. הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בקרית שאול.

מפקד הפלוגה כתב במכתב תנחומיו להורים השכולים כי "הוא היה חייל ממושמע ולוחם טוב והתעלה על כל בני המחזור שלו בעבודתו ובכל התפקידים שהוטלו עליו. שמאי נפל בקרב עם מרצחים שחדרו לארץ כדי לפגוע באזרחים שלווים ובנסותו לעצרם שילם על כך את המחיר הכבד ביותר".

החוברת "סיפורו של גרעין" שהוציא לאור גרעין צפית במלאת שלש שנים לנחלאותו הוקדשה לזכרו של שמאי "שנפל במירדף אחר מחבלים בבקעת הירדן" ובה הועלה זכרו.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה