תפריט נגישות

טוראי יעקב יענקל'ה לאופר ז"ל

יעקב לאופר
בן 20 בנפלו
בן מרים ושלמה
נולד בתל אביב
בכ"ג בכסלו תרצ"ט, 16/12/1938
התגייס ב-אוקטובר 1957
שרת בנח''ל, חטיבת הצנחנים
יחידה: נח"ל מוצנח - גד' 50, גד' 101
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ח באלול תשי"ט, 21/9/1959
מקום נפילה: ישראל
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 10, שורה: 4, קבר: 21.

קורות חיים

בן שלמה ומרים. נולד ביום כ"ג בכסלו תרצ"ט (16.12.1918) בתל אביב. המצב בזמן ההוא היה קשה, כי יעקב נולד בעיצומם של מאורעות הדמים של תרצ"ו-תרצ"ט והנה פרצה מלחמת העולם השניה - והבית היה בית פועלים אשר מעולם לא ידע שפע, וביחוד בימי מאורעות ומלחמה.

לאחר שמלאו לילד שנתיים התגייס האב לצבא. האם ויעקב בנה עברו ירושלימה, האם יצאה לעבודה ושם ציפו יחד לשובו של האב. מירושלים עברו האם והבן לכפר סבא, ואז חזר האב אל חיק משפחתו.

בכפר סבא התחיל יעקב את לימודיו היסודיים וכאשר הגיע לכיתה ג' עברה המשפחה לתל אביב, בה המשיך ללמוד ואף הצטיין בלימודיו, הצטרף לתנועת "השומר הצעיר". לאחר סיימו את הלימודים שם עבר לבית הספר התיכון העירוני ה' ובו עשה חיל במקצועות ההומניים. בד בבד עם הלימודים המשיך בפעילותו, גם כחניך וגם כמדריך, אך זו לא הפריעה לו בלימודיו. עסק בכתיבה בעיתון של בית הספר והבטיח רבות. התעמק בבעיות עולם וגיבש תפיסת עולם משלו. יצא עם גרעינו להשלים את קיבוץ נחשון ועסק שם בענייני תרבות.

גויס לצה"ל באוקטובר 1957 במסגרת נח"ל ולא שאף לדרגות, רצה רק להיות חייל טוב ולאחר שירותו אמר לחזור לקיבוצו ולבנות בו את ביתו. יעקב עבר את אימוני הצניחה ושאר האימונים, אך לפני הסיום התאכזר אליו גורלו וביום י"ח באלול תשי"ט (21.9.1959), נפל בשעת מילוי תפקידו והובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בקרית שאול.

חוברת הוצאה על שמו ("יענקלה") ובה רשימות של חבריו עליו. זכרו הועלה בספרו של אורי מילשטיין, "מלחמות הצנחנים''.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה