תפריט נגישות

טוראי יואב ארד אדיגר ז"ל

יואב ארד
בן 19 בנפלו
בן צפורה וישראל
נולד בתל אביב
בכ"ו בניסן תרצ"ז, 7/4/1937
התגורר בעין חרוד איחוד
התגייס ב-דצמבר 1955
שרת בנח''ל
יחידה: פיקוד הנח"ל 687
נפל בקרב
בכ"ז בחשוון תשי"ז, 1/11/1956
במבצע קדש
מקום נפילה: סיני
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק

קורות חיים

בן ישראל וצפורה. נולד ביום כ"ו בניסן תרצ"ז (7.4.1937) בתל-אביב. סיים את לימודיו בבית-הספר "תיכון חדש". חובב- טבע מובהק היה ועניין רב מצא בבוטניקה ובעיקר בזואולוגיה. נטה לספרות ואף ניסה ידו ברשימות קצרות. מתחילה היה חבר "התנועה המאוחדת" ובסוף לימודיו התיכוניים עבר ל"הנוער העובד". הצטרף לגרעין צל-צח ויחד עם חבריו לגרעין זה יצא למשק עין-חרוד לשם הכשרה. כאן מצא כר נרחב לפעולה וידו היתה בפעולות חברותיות ותרבותיות: היה קורא פרקי-תנ"ך במסיבות-שבת, עשה מאמצים להשגת תקליטים, ארגן את החוג לידיעת-הארץ וגילה אהבה רבה ל"פינת החי"- זה הענף אשר בחר לו.

אחרי חמישה חדשים בעין-חרוד הגיע זמן הגיוס והוא יצא לנח"ל. בסיימו את אימוניו הגיע לקבוצת ארז ושוב חזר לחיי-עבודה בשדה. היה מרבה בקריאה ובלימודים עצמיים והמשיך בפעילותו הציבורית. אך יחד עם רצינותו, שהתבטאה בהתלהבות לחי ולצומח, לצליל וללשון, היה מגלה לעתים גם שובבות רבת-חן.

היה בין הלוחמים בימי מערכת-סיני וביום כ"ז במרחשון תשי"ז (1.11.1956) נפל בקרב. הובא למנוחת- עולמים בבית-הקברות הצבאי בנחלת-יצחק.

זכרו הועלה ב"ניב הקבוצה" של חודש שבט תשי"ז יחד עם כמה סיפורים שבעזבונו ; גם בקובץ "אל רעים", שהוציא לאור גרעין צל-צח אשר בארז בחודש אב חשי"ז, הועלה זכרו בין שאר החברים שנפלו במערכת-סיני ובו פורסמו ארבעה מסיפוריו; ובמלאת שנה לנפלו (במרחשון תשי"ח) הועלה זכרו בספר "חיים שנגדעו" שהוציא גרעינו צל-צח.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה