תפריט נגישות

טוראי דוד דודי אסא ז"ל

דוד אסא
בן 20 בנפלו
בן שלג ואברהם
נולד בתל אביב
בי"ז בתשרי תשי"א, 28/9/1950
התגורר בתל אביב
התגייס ב-ספטמבר 1968
שרת בנח''ל
יחידה: בה"ד 14 נח"מ
נפל בפעילות מבצעית
בכ' בתשרי תשל"א, 19/10/1970
מקום נפילה: מעבר המיתלה
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
חלקה: 6, שורה: 5, קבר: 22.
הותיר: אם אביבה, אב אברהם, אחות רחל ואח יורם

קורות חיים

בן אברהם ושלג. נולד ביום י"ז בתשרי תשי"א (28.9.1950) בתל-אביב והתחיל את לימודיו בבית-החינוך בתל-אביב. אחרי שהמשפחה עברה לגור בתל-ברוך. המשיך ללמוד בבית-הספר "אלחריזי". הוא התחבב על חבריו בהיותו חברותי מאוד. מלא חיים ובעל מזג נוח. כשסיים את לימודיו בבית-הספר היסודי המשיך ב"אורט טכניקום" שבגבעתיים. במגמת אדריכלות. מקצוע זה קסם לו מאוד. כי ניחן בכשרונות מיוחדים לו.

דוד התגייס לצה"ל בסוף ספטמבר 1968. התנדב עם חבריו לשרת בנח"ל ויצא עם גרעין "הקיבוץ המאוחד" לנח"ל-גולן. כעבור זמן עבר לגרעין "נח"ל-סיני" והתאהב במקום זה בפרט ובמרחבי סיני בכלל. הוא נהג לצאת לסיורים עם משלחות מדעיות בכל רחבי סיני ולא היה מקום בחצי האי שלא סייר בו והכיר אותו היטב. הגרעין המשיך את אימוניו בנח"ל המוצנח. כחודש ימים ביקש לשכנע ועדות רפואיות שונות עד שבסופו של דבר הצליח לקבל אישור לקורס הצניחה, עד שגמר אותו. אחרי כן נשלח לקורס חבלה וגם שם המשיך ללמוד ולהתאמן בהתלהבות ובמסירות כדרכו וסיים את הקורס בזכות עבודתו המאומצת.

אור ליום כ' בתשרי תשל"א (19.10.1970), נפל בעת מילוי תפקידו בהתפוצצות מוקש-אויב. הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בקרית שאול.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה