תפריט נגישות

יצחק איציק גינזבורג ז"ל

יצחק גינזבורג
בן 21 בנפלו
בן רחל ומשה
נולד בפולין
בו' בסיון תרפ"ו, 19/5/1926
התגורר ברבדים
שרת בפלמ"ח - חטיבת הראל
יחידה: הגדוד השישי - "ירושלים"
נפל בקרב
בה' בשבט תש"ח, 16/1/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: סמוך לכפר צוריף
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: א, חלקה: 18, שורה: 1, קבר: 5.

קורות חיים

בן משה ורחל. נולד בחג השבועות תרפ"ו (19 במאי 1926) בפינסק, פולין.

עלה ארצה עם הוריו בשנת 1935. למד בבית-הספר "המרכז" ובבית-הספר "התיכון החדש" בתל-אביב. היה פעיל בתנועת "השומר הצעיר" והצטיין בכוח ארגוני מובהק ובכשרון השפעה והדרכה. משנקרא לעבוד כמדריך בתנועה, עזב את בית-הספר והתמסר לעבודה זו, אף העתיק את דירתו ל"קומונה" העירונית של תנועתו.

למעלה משנה עשה בהכשרה מגוייסת בבית-זרע עד שעלה עם חברי קבוצתו לרבדים שבגוש עציון, שם היה מרכז הקיבוץ ומזכירו. נחפז תמיד. רכש את אהדת הכל בכשרונו המופלא למצוא מסילות לליבם של אנשים. ארבע תכונות עמדו לו, לאיציק, בכל דרכו: מסירות ללא גבול לקיבוץ אשר היה לו חלק גדול בבנינו ובהישגו. פקחות יהודית עם הומור שנון, רוחב לב וכשרון למצוא את דרכו בכל מצב. נוח להתלהב היה, התלהבות אמת שיש עימה פעולה.

בהיותו לרגל עניני המשק בתל-אביב, הגיעה אליו הידיעה על נפילת שלושה מחברי הקיבוץ בקרב, ועל אף הסכנה מיהר לירושלים והצטרף למחלקת 'הל"ה' שנשלחה לעזרת הגוש הנצור. הוא שימש לה מורה -דרך מאחר, שנהירים היו לו שבילי הסביבה כולה. עמה הלך ועמה נפל. במרחק קטן לפני הבית מצא את מותו.

הובא לקבר-אחים בכפר-עציון. משם הועבר ביום כ"ה בחשוון תש"י (17.11.1949) עם יתר חללי הגוש למנוחת-עולמים להר-הרצל בירושלים.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה