תפריט נגישות

סמל זאב דובי ברנט ז"ל

זאב ברנט
בן 20 בנפלו
בן דינה ורפאל (פרי)
נולד בתל אביב
בכ"ז בשבט תש"ל, 3/1/1970
התגורר בתל אביב
התגייס ב-יולי 1988
שרת בחטיבת הצנחנים
יחידה: עורב
נפל בעת מילוי תפקידו
בה' באלול תש"נ, 26/8/1990
מקום נפילה: מטולה (אזור)
באזור הגליל
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 2, חלקה: 17, שורה: 3, קבר: 2.
הותיר: הורים ואח - מקס

קורות חיים

בן דינה ורפאל (פרי). נולד בתל אביב ביום כ"ז בשבט תש"ל (3.1.1970). זאב נקרא על שם דודו זאב כהן, שנפל במלחמת ששת-הימים. הוא היה ילד מלא שמחת חיים, שקט, מנומס, אהוב על מוריו וחבריו, ובמיוחד על הבנות. את לימודיו החל בבית הספר היסודי 'דיזנגוף' בעיר הולדתו וסיימם בתיכון עירוני ה'. זאב היה נער גבה קומה, יפה תואר ומוכשר והצטין כספורטאי. בטיולי בית הספר נשא נשק ועזר למתקשים. הוא היה תלמיד טוב ומצליח, אך לא מתנשא. מילדותו אהב את הים, וכשגדל נהג לצאת יום יום לחוף עם גלשנו, בקיץ ובחורף ולגלוש בין הגלים. זאב היה חבר בצופי-ים ובמועדון הקייאקים בירקון וגם שיחק כדורגל. הוא אף ניגן בפסנתר והיטיב לצייר.

ביולי 1988 התגייס לצה"ל ונתקבל לחטיבת הצנחנים. אחרי האימון הבסיסי המפרך עבר קורס מ"כים והועלה לדרגת סמל. הוא הצטיין בתפקידו, שבו נתן ביטוי לכושר מנהיגותו.

ביום ה' באלול תש"ן (26.8.1990), בעת מילוי תפקידו המבצעי ברצועת הביטחון, סמוך למטולה, נפגע זאב תוך נסיעה בג'יפ קרבי ומת מפצעיו. הוא נטמן בבית העלמין הצבאי בקרית שאול. הותיר אחריו הורים ואח - מקס.

במכתב תנחומים להורים כתב מפקד יחידתו: "בנכם היה חייל מוביל ביחידה והיה אהוב על חייליה ומפקדיה כאחד. היה בעל יכולת מבצעית ומקצועית גבוהה, רצון ומוטיבציה, שבאו לידי ביטוי בכל מעשיו. זאב נפל בפעילות מבצעית, שמטרתה להגן על יישובי הצפון, ואשר לשמה ולמענה השקיע את זמנו ומרצו. תמיד נוקיר את זכרו וננצור ונשמור אותו בלבנו ובמעשינו".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה