תפריט נגישות

רב"ט חיים ברכה ז"ל

חיים ברכה
בן 21 בנפלו
בן שרה ויעקב
נולד בתל אביב
בב' בשבט תשכ"ז, 13/1/1967
התגורר בתל אביב
התגייס ב-19.8.1985
שרת בחיל שלישות
יחידה: בסיס מטכ"ל 128
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ה באב תשמ"ח, 8/8/1988
מקום נפילה: ירושלים
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: חולון
חלקה: 6, שורה: 2, קבר: 9.
הותיר: הורים וארבע אחיות בוגרות - כרמלה, אתי, צילה ועדינה

קורות חיים

בן שרה ויעקב. נולד ביום ב' בשבט תשכ"ז (13.1.1967) בתל אביב. חיים היה בן-זקונים למשפחה קשת יום מעולי תורכיה והוא נולד אחרי ארבע אחיותיו. לאחר שסיים את בית-הספר היסודי 'ברנר' בשכונת מגוריו תל כביר, למד בחטיבת-הביניים העירונית ט"ז, משם עבר לבית-הספר התיכון העירוני י"א וסיימו בהצלחה. המקצוע האהוב עליו היה מתימטיקה. חיים היה תלמיד טוב, אך גדל בסביבה שהקשתה על התפתחותו. הוא אהב לטייל בארץ ולהאזין למוזיקה והירבה לבלות במועדוני נוער. היה מלא שמחת חיים, מוקף תמיד חברים וחברות ונהג לעזור לכולם. בתום לימודיו עבד זמן מה במגדניה. לפני גיוסו לצה"ל חשב להיות שוחר באחד מבתי-הספר החיליים, אך הדבר לא הסתייע. כן הוצע לו ללמוד נהגות טרם גיוסו ולשרת במקצוע זה בצבא, אולם גם תכנית זו לא יצאה לפועל.

חיים חויל בחודש אוגוסט 1985 ולאחר אימון בסיסי הוצב לשרת בשקם. הסתגלותו לחיי הצבא היתה מלווה קשיים, אך בהמשך שירותו מצא את מקומו ביחידה ואף עבר בהצלחה קורס להנהלת חשבונות. לקראת סיום שירותו עבד תקופה קצרה בקייטנה של יתומי צה"ל בבית גולדמינץ בנתניה ונהנה מאוד מתפקידו. כחודשיים לפני שחרורו הוצע לו לשרת שבועיים באחד מיישובי יש"ע ואחרי כן לצאת לחופשת שחרור. חיים נענה ברצון.

באחד מימי שהותו ביישוב עם קבוצת חיילים, בשעת בוקר מוקדמת, אירעה תאונת-נשק וחיים נפגע בה. הוא הוחש לבית-חולים, אך מאמצי הרופאים להצילו עלו בתוהו. הוא נפל בעת מילוי תפקידו ביום כ"ה באב תשמ"ח (8.8.1988) ונטמן בבית-העלמין הצבאי בחולון. בן עשרים-ואחת היה במותו. השאיר אחיו הורים וארבע אחיות בוגרות - כרמלה, אתי, צילה ועדינה.

במכתב התנחומים ששלח מפקד היחידה להוריו נאמר, בין השאר: "בנכם שירת ביחידה תקופה ארוכה ובלט במסירותו, בכושר התמדה ויוזמה. תכונותיו היפות היו יושר, אמינות כלפי המערכת והמפקדים. הידיעה על האסון שפקד אתכם ואותנו הדהימה את כולנו והותירה אותנו המומים וכואבים. אין שילומים לאובדן חיי יקירכם".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה