תפריט נגישות

רב"ט שרגא ערן קורבוניק ז"ל

שרגא קורבוניק
בן 20 בנפלו
בן שלומית ויצחק
נולד בתל אביב
בו' בתשרי תשט"ז, 22/9/1955
התגורר בגבעת שמואל
התגייס ב-פברואר 1974
שרת בחיל הים
יחידה: זירת ים סוף
נפל בעת שירותו
בג' בשבט תשל"ה, 15/1/1975
מקום נפילה: אילת
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 9, שורה: 5, קבר: 28.
הותיר: הורים ושתי אחיות

קורות חיים

בן יצחק ושולמית. נולד ביום ו' בתשרי תשט"ז (22.9.1955) בתל-אביב. למד בבית-הספר היסודי שבגבעת-שמואל והמשיך בבית-הספר התיכון המקצועי 'שבח' שבתל-אביב, במגמה של מסגרות-מכנית.

שרגא היה חבר בתנועת-הנוער 'השומר הצעיר', תחילה כחניך ואחר-כך כמדריך. שבע שנים הקדיש לתנועה זו וקנה לו ידידים ומעריצים רבים. הוא הרבה לטייל ברחבי-הארץ וכמעט שלא היתה פינה, ולו הנידחה ביותר, שרגליו לא דרכו בה. הוא היה חובב-ספורט וכן עסק בריקוע נחושת ובגילוף בעץ. כשהיה ב'תיכון', הצטרף ללהקת-מחול של עירית תל-אביב והרבה להופיע במקומות שונים.

שרגא גויס לצה"ל בתחילת פברואר 1974 והושם לחיל-הים. כבעל הכשרה מקצועית הוצב כטכנאי-נשק על מימי, עבר השתלמות-נשקים והוצב בבסיס חיל-הים באילת. שרגא היה מטובי החיילים, עשה את מלאכתו בהשקט ובבטחה, במקצועיות ובמומחיות. מפקדיו שעמדו על רמתו, המליצו על צאתו לקורס קצינים.

ביום ג' בשבט תשל"ה (15.1.1975) נפל שרגא בעת שירותו. הובא למנוחת-עולמים בבית העלמין הצבאי שבקרית-שאול. השאיר אחריו הורים ושתי אחיות.

במכתב-תנחומים, שכתבו חברי להקת המחול למשפחה השכולה, נאמר: "את מיטב שנות-נעוריו בילה ערן עמנו כרקדן בלהקת-המחול העירונית בתל-אביב. יחד חוינו את חויות-הבמה לראשונה, חזרות אין-קץ, הופעות בכל פינות הארץ וחברותא מגובשת המורכבת כולה מרקדניות, רקדנים ונגנים צעירים... ערן בלט במרץ-הנעורים הבלתי-נלאה שלו, הצטרף לכל אירוע ופעילות ולא חסך זמן ורצון כדי לתת כתף להצלחה... על הבמה התבלט בחן אישי שהקרין על סביבתו".

הוריו הנציחו את שמו בהקמת ספרייה בגן-הילדים שבגבעת-שמואל.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה