תפריט נגישות

סמ"ר זיו לוי ז"ל

זיו לוי
בן 20 בנפלו
בן בת שבע ויוסף
נולד בתל אביב
בי"ב בטבת תש"ל, 4/2/1970
התגורר בתל אביב
התגייס ב-11.8.88
שרת בחיל הים
יחידה: קומנדו הימי
נפל בעת מילוי תפקידו
בד' באדר תש"נ, 28/2/1990
מקום נפילה: הים התיכון
באזור הים התיכון
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 2, חלקה: 17, שורה: 1, קבר: 9.

קורות חיים

זיו בן בת שבע ויוסף נולד בתל-אביב בי"ב בטבת תש"ל (4.2.1970) וגדל שם כל חייו. למד בבית הספר היסודי "בבלי" והמשיך את לימודיו בבית הספר התיכון עירוני ד' במגמה הריאלית והצטיין בלימודיו. כחלק מלימודיו השתתף זיו בפרוייקט נוער שוחר מדע באוניברסיטת ת"א. היה חבר בתנועת הצופים ואף הדריך כמד"צ.

זיו היה בחור חייכן ושקט, הוא לקח את הדברים ברצינות וידע לגייס מעצמו כוחות רבים (ולרוב מוסתרים) לצורך ביצוע משימותיו. החיוך, הצניעות וטוב הלב שבו, היוו את סימן ההיכר ובלטו מאוד בדמותו.

לקראת גיוסו לצה"ל רצה זיו לשרת כטייס בחיל האויר אולם כשקיבל זימון לחיל הים, מיד התאהב בים והחליט לשרת בקומנדו הימי.

חבריו ובני משפחתו מספרים כיצד התאמן ופיתח את כושרו הגופני לפני הגיוס. הם אף מציינים שהוא הרבה לקרוא חומר רב על הים והפך את הנושא למרכז חייו.

זיו היה חובב מוסיקה, ספרי מדע בדיוני וסרטי אימה.

כשהתגייס לשייטת הפך ביתו למרכז מפגש חברתי של כל חבריו שהגיעו לבקרו בחופשותיו הקצרות. הוא מעולם לא התלונן על הקושי בשרות ועל ההתמודדויות הקשות שעבר במהלך השרות.

שלושה שבועות לפני שסיים מסלול קשה ומתיש של 20 חודש, בשלב האחרון בהכשרתו כלוחם, יצא הצוות לבצע אימון קשה ומורכב בים. האימון כלל שחיה וצלילה בלילה. התקופה היתה בחודש פברואר והים היה קר מאוד וגלי. במהלך השחיה - שהיתה קשה כשלעצמה - סיפרו החברים שהביטו בזיו שהיה לו חיוך גדול מאוזן לאוזן על הקושי האדיר שנדרש ממנו ומכל הצוות לבצע את האימון. בהמשך, לאחר קטע צלילה נזרקו החיילים על הסלעים עקב הגלים והזרמים שהיו באותו אזור. לצוות לקח כמה דקות להתארגן ואז הבחינו שזיו חסר. מיד התחילו לחפש בסביבה אך לצערם לא נמצא סימן. כל הלילה הואר האזור בפצצות תאורה ורבים הצטרפו לחיפושים. שעות רבות ישבו המחפשים מול הים, מביטים בכל ניצנוץ של גל, מקווים ומצפים שיהיה זה הפנס של זיו. בהמשך הלילה מצב הים החמיר והרוח והגלים התחזקו, כך שלא ניתן היה להמשיך ולחפש בים, אלא רק לחכות לנס! למחרת בבוקר, לאחר שזרחה השמש, נמצאה גופתו של זיו על חוף הים, כקילומטר ממקום העדרותו.

לאחר המקרה התוודעו חברי היחידה של זיו למשפחתו של זיו ולחבריו מהתיכון, והסתבר להם שזיו התל-אביבי שונה מזיו שהם הכירו בצבא. הוא היה מרכז העניינים של חבריו. מעין עמוד תווך חברתי ואפילו אישי מאוד לחלק מהאנשים. גם בחייו האזרחיים ניכרה ריצנותו הרבה וההשקעה הכמעט טוטאלית שהשקיע במה שאהב ורצה להשיג. הוא התמיד ודרש מעצמו הרבה עד שהשיג את מבוקשו.

ביום ד' באדר תש"ן נפל סמ"ר זיו לוי בעת מילוי תפקידו והובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בקרית שאול. יהי זכרו ברוך

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה