תפריט נגישות

רב"ט אהרן אהרן (דוגה) ז"ל

אהרן אהרן (דוגה)
בן 22 בנפלו
בן תופחא ויצחק
נולד בעירק - בגדד
בתש"ו, 1946
התגורר במעוז ציון
התגייס ב-אוגוסט 1966
שרת בחיל הים
יחידה: אח"י דקר
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ט בטבת תשכ"ח, 30/1/1968
מקום נפילה: צוללת אח"י דקר
באזור האגן המזרחי של ים התיכון
הונצח בירושלים - הר הרצל, חלקת נעדרים
הותיר: הורים, אחים ואחיות

קורות חיים

בן יצחק ותופחא. נולד בשנת תש"ו (1946) בבגדד, בירת עירק.

בשנת 1951 עלתה המשפחה לארץ. את לימודיו היסודיים סיים בבית-הספר "אריאל" שבמעוז-ציון ולאחר-מכן המשיך את לימודיו בבית-הספר "דוגמא" על שם ליפשיץ בירושלים, ולאחר שנה עבר לבית-הספר "אורט" בירושלים במגמה אוטו-מכניקה, וסיים את לימודיו בו.

שעות-פנאי רבות לא היו לו מאחר שמהלימודים פנה ישר לפעולותיו החברתיות שכללו הדרכת-נוער, שיחות ומיפגשים עם חברים. בשעות אחר-הצהרים עסק בספורט, בעיקר בכדורסל. הוא טיפל גם באירגון פעילות ציבורית ביישוב-כגון ייסוד תזמורת מקומית ומסיבות לחברים. חביב היה על כל חבריו ללא התנשאות. על הכל היה אהוב וכל מי שהכיר אותו העריך וחיבב אותו. תמיד היה הוא המרכז החברתי לחבריו שנהרו אליו ובילו איתו שעות רבות, ללא השתעממות.

הוא שפע הומור ועליזות, אהב מאד את החיים וידע כי הצחוק סממן לחיים טובים. בפעולותיו כמדריך חברתי ריכז סביבו חוגי נוער ששמחו בחברתו. בשל אהבת החברים אליו ובשל כשרונותיו הרבגוניים לא היה אירוע בכפר אשר בו לא בלטה אישיותו של אהרן.

גויס לצה"ל באוגוסט 1966 ושירת בחיל-הים. הוא התנדב לשירות בצוללות והוסמך כצוללן ביוני 1967. במלחמת ששת הימים השתתף בחדירת הצוללת "תנין" לנמל-האויב. אהרן היה מכונאי מצטיין.

הוא יצא לאנגליה כדי להצטרף לצוות הצוללת "דקר" אך כשזו היתה בדרכה הביתה ונמצאה בנתיב-הים שבין ג'יברלטר לחיפה, נותק הקשר עמה ושוב לא נתחדש. זה היה ביום כ"ד בטבת תשכ"ח (25.1.1968). הרבנות הצבאית הראשית קבעה כי תאריך-פטירתו של אהרן, בשעת מילוי תפקידו יחד עם השאר, הוא יום כ"ט בטבת תשכ"ח (30.1.1968).

מכיוון שאהרן נמנה עם חברי-הצוות הנעדרים, הוצבה לו מצבת-זכרון בתוך האנדרטה לזכר אנשי "דקר" בבית-הקברות הצבאי שעל הר-הרצל בירושלים.

מפקד חיל-הים במכתב-תנחומים למשפחה כתב בין השאר: "אהרן יקירכם השתתף במלחמת ששת הימים בחדירת הצוללת "תנין" לנמל האויב והצטיין בפעולה זו בעוז רוחו, תושייתו ושליטתו המלאה והיה לו חלק גדול בהצלחת הצוללת לחזור לבסיסה בשלום. הוא היה מכונאי מצטיין, בעל כושר מנהיגות ושליטה-ועתיד גדול היה צפוי לו במשפחת הצוללנים".

בספרו של ערן שורר "ששה ימים ב'דקר'" הובאה תמונתו.



הצוללת אח"י "דקר" נמצאה ביום שישי י"ג בסיון תשנ"ט 28.5.1999 בים התיכון.

באתר: 41 33 צפון 43 29 מזרח, בעומק 2900 מטר.

זמן טביעה משוער: 25 ינואר 1968- כ"ה בטבת תשכ"ח לפנות בוקר.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה