* מידע נוסף
תפריט נגישות

סרן ברק רושגולד ז"ל

ספר לזכרו - רושגולד ברק ז"ל

על ברק / נורית

כריכת הספר

ניסיתם פעם להפוך את סדר האותיות של השם ברק? מקבלים קרב - בשתי המילים קיים יסוד של הפתעה - משהו שמתחיל ונגמר - בחטף.

למילים יש משמעות לגמרי אחרת כשמנסים לנסח אותן מסודר, הגיוני ורציף. עמוק בפנים יש לכל אחד מאיתנו תמונה קצת שונה של ברק. ברק, שהגדיר את עצמו פעם כ"עבודת המסטר של אמא שלו", הספיק לחרוט את רישומו על הרבה אנשים - להעניק ולהעניק ולהשפיע גם עלינו. אני מאמינה שחום שמשקיעים בילד ובנער המתבגר מקבלים ממנו בחזרה וברק הקרין לא פעם את החום הזה והעניק תחושת בטחון לאלה שסבבו אותו. ידענו שאם ברק בסביבה - יש על מי לסמוך.

בינו לבין דורי היה סוג מיוחד של ידידות, משהו שהייתי מעיזה להגדיר כחברות אמיתית. כל אחד מהם ידע שברגע שהוא באמת יזדקק לעזרה של השני הוא תמיד יקבל אותה בלי שאלות מיותרות, וברגע שאף אחד לא יבין את המניע למעשיו השני ינחש בקלות מהו. הרגשנו שכדי להסביר לברק מה אנחנו מרגישים אין צורך להרבות במילים - הוא פשוט קלט מהר. יכול להיות שזה פשוט מה שמכנים אינטיליגנציה גבוהה, יכול להיות שזו האישיות של ברק - יכולת להבחין ולנתח דברים כמו שהם באמת.

היו בו מצד אחד שקט פנימי, שקול-דעת ורצינות ועם זאת הרבה ספונטאניות ותעוזה של להחליט ולבצע בו במקום והומור דק וחד.

נשאר בנו חלל כואב כשהוא הלך פתאום, ולא חזר, עדיין קשה לנו לעכל את העובדה שלא נראה יותר את החיוך המיוחד שלו, שלא נשמע אותו מתלהב מסרט טוב, שלא נראה אותו מתחבק עם סיניה (והוא באמת אהב אותה).

אני בטוחה שיש לכל אחד מאיתנו עכשיו חלק מברק ולמרות שעזב אותנו לתמיד, הוא נשאר אצל רבים מאיתנו והוא ימשיך ללוות אותנו בכל שלב עם חיוכו הנדיר, עם צורת הדיבור ועם המחשבה החדשה והמדוייקת.

אני לא רוצה תמונה מנייר של ברק, אני זוכרת אותו, ואני מקווה שהתמונה שיש לי בראש לא תמחק עם השנים, הברק שאנחנו הכרנו לא יזדקן לעולם, וישאר בעינינו אותו בחור בן 21 שאהבנו ונאהב תמיד.

נורית

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה