תפריט נגישות

טוראי זאב רנטוביץ ז"ל

מפרי עטו


(נדפס בעתון "בנתיב הגאולה" ד.ה.ו. תש"ג)



ברוכים הבאים - ילדי טהרן!

שמחים אנו לקבל את פניכם, שרידי היהדות הגזולה והשדודה שנצלתם מן התופת הנאצית. לבנו אתכם בכל סבלותיכם שעברו עליכם בדרככם רבת הענויים מפולין לארץ ישראל.

אל לנו להסיח את דעתנו מן הסבל של יהדות אירופה שההסטוריה העברית לא ידעה כמותו. וכדי שלא יחזור על עמנו אסון נורא כזה, שהתחולל עכשיו על ראשי אחינו הנמצאים תחת המגף הנאצי באירופה. עלינו ליצור כאן מדינה עברית, מקלט לכל אחינו הנרדפים והנענים. את כל חיינו, את מרץ הנעורים שלנו עלינו להשקיע ברעיון נשגב זה כדי שנשב בבטחון על אדמתנו כשאר אומות העולם.

מבינים אנו לרוחכם, לרגש הנקמה הבוער בלבבכם. אנו מקוים שעוד ינקם דמנו השפוך כמים. ירגע לבנו ותנוחם נפשנו בבנין ארצנו - בבנין מולדת לעם, החסר קרקע מוצק תחת רגליו, שזוהי הסבה העקרית לסבלותיו, שאין קץ להם. מקוים אנו, שאתם, שעל גופכם ועל נשמתכם עברו התלאות והיסורים הנוראים הללו תהיו למופת בהתמסרותכם לעמנו ולארצנו.

לאות האהבה הגדולה שאנו רוחשים אליכם ולקשר האמיץ שבינינו וביניכם, נטענו עצים על שמכם, רשמנו אתכם ב"ספר הילד" של הקרן הקיימת וכעצים המושרשים באדמה, כן תהיה מושרשים גם אתם בקרקע ארץ מולדתנו היקרה. חזקו ואמצו בבנין המולדת העתיקה החדש.



בשם תלמדי כתה ח-1

רנטוביץ זאב





מידע נוסף נמצא בתא הנופל בחדר ההנצחה שבבית הפלמ"ח

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה