* מידע נוסף
תפריט נגישות

רפ"ק מאיר מיקי תדהר מוסברג ז"ל

רשימות לזכרו

רשימות לזכרו

אלבום תמונות

מתוך החוברת "סיפורה של פנימיה"



נולד ז' ניסן תשי"א

נפל כ"א תשרי תשל"ח

בוגר מחזור א'



מיקי נולד בתל אביב, שם עברה עליו ילדותו. את לימודיו היסודיים החל בבית הספר "יהודה המכבי", וסיים בבית ספר "אלחזריזי" בתל ברוך. מיקי היה תלמיד רגיל, דברים שלא השיג בזכות "הדגירה", השיג אודות לחביבותו ולהגינותו. את עיתות הפנאי בילה בצופים ובספורט. עם סיום לימודיו היסודיים הצטרף לפנימיה הצבאית, שליד הגימנסיה העברית "הרצליה" בתל אביב.

בפנימיה נחשב כבחור טוב, שתמיד הסתדר עם המדים, ואלה היו מונחים עליו "פיקס". מיקי שימש פעמים רבות כנציג בועד הפלוגה. בגלל אהבת הויכוחים הסוערת שלו נתקל לא פעם במפקדים. אף על פי כן, חיבבוהו כולם, והעריכו אותו כחניך טוב.

עם סיום לימודיו בפנימיה התגייס מיקי לצה"ל והתנדב לחטיבת "גולני". כשסיים את קורס הקצינים הוצב כמ"מ, הפך לסמ"פ ובהמשך נתמנה לקצין המבצעים של הגדוד ומ"פ הפלוגה המסייעת.

במלחמת יום הכיפורים השתתף בקרבות רמת הגולן, ולקראת סיום המלחמה עלה בראש פלוגתו, במסגרת הגדוד כולו לכבוש החרמון. במהלך קרב זה נפצע מיקי בשתי רגליו ונאלץ לשהות תקופת-מה בית החולים. מיקי שב לפקד על פלוגתו והוא עדיין בנעלי בית.

לאחר התאוששות הגדוד ושיקומו מן המלחמה, התמנה מיקי להקים את פלוגת ה"עורב" של חטיבת גולני והיה למפקדה הראשון. כשהשתחרר בדרגת רס"ר, משימתו הראשונה באזרחות היתה לשאת את חברתו אודית לאשה.

עם שיבוצו במערך המילואים של צה"ל הוטל עליו להקים את פלוגת ה"עורב" של חטיבת בית הספר למ"כים, לאחר הקמת שימש כמפקדה הראשון.

ביום כ"א תשרי תשל"ח 3 באוקטובר 1977 נפל מיקי בעת מילוי תפקידו והוא רק בן 26.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה