* מידע נוסף
תפריט נגישות

סא"ל אייל וייס ז"ל

דברים לזכרו

הספד - סגנו ערן

ה' באדר תשס"ב, 17.02.02
מדברי ערן לאייל

דברים לאייל - מפקד, חבר, אדם!
אייל, אני עומד כאן מולך עם כל היחידה, מתקשים להאמין שבאנו לומר שלום ופרידה.
כשאני מנסה לכתוב ולסכם מיהו אייל על הדפים, אני מרגיש שהם קטנים, והמילים לא יבטאו את העוצמה ואת האיש כפי שהוא בכל הממדים.
יומיים אני מחפש מילים והבוקר נזכרתי בסיפור מהחיים שאולי יבטא במקצת את הדברים.
לפני מספר חודשים ביצע אייל שיחת לוחמים, ולאחריה היה לו חשוב לדעת כיצד היא הייתה ואיך מרגישים החיילים.
החלטתי ללכת ולהסתובב ביחידה ולשאול אנשים על אותה שיחה. פגשתי בפינה שני לוחמים ושאלתי אותם כל מיני דברים, ובין היתר כיצד הייתה השיחה עם אייל, והם אמרו באלה המילים: "אין, אנחנו אותו מעריצים, הוא איש מדהים. אנו מאושרים שהוא המפקד שלנו!"
אייל, הובלת אותנו להישגים גדולים, וכל פעם מחדש לגבולות חדשים, תוך שרוחך, מקצועיותך וצניעותך משרים את חותמם על העושים במלאכה.
אייל השארת חותם בכל פינה. מהדאגה וההקפדה למראה היחידה, דרך הדאגה ליציאות החיילים, דרך הרצון למסד ולקדם את היחידה, ומעל הכל בפעילות המבצעית.
הירידה לפרטים, האמונה בעשייה ולהתחיל כל פעם הכל מההתחלה, כאילו זו הפעם הראשונה - הם דגל וסמל בישותך.
לפני מספר ימים ישבנו ודיברנו ככה כחברים, כמו שהיינו מעבר להיותנו במדים, ואמרת לי שאתה אוהב מבצעים שנגמרים בסופשבוע, כי אז אתה יוצא הביתה עם תחושת גאווה וסיפוק להיות בחיק המשפחה.
ראיתי אותך דקות לפני האירוע ואני יודע שלמנוחת עולמים הלכת עם תחושה של גאווה על פעולה מוצלחת שבה הולכת את היחידה, שתכליתה להציל חיים.
אייל, לפני כחודש קבעת שהיום, ה-17 בפברואר, ה' באדר, נתחיל לממש ביחידה מספר תהליכים שעליהם חלמת והאמנת שהם חיוניים להוביל את היחידה לשיאים חדשים. בהמשך בימים הקרובים, קבעת שנבצע ללוחמים סדנת "מוסר ולחימה", שלך היו ערכים כה חשובים.
משימות רבות הובלת, שמהם את כולנו השבת בשלום הביתה, ואת המשימה הקשה ביותר לנו השארת - להמשיך במשימה ובלחימה בלעדיך.
אני מבטיח לך שעם היסודות החדשים שנטעת נמשיך הלאה כשרוחך מלמעלה. אני מבטיח לך שנעשה הכל כדי להמשיך את מה שבנו השרשת, כי עם ישראל זקוק לנו היום יותר מתמיד, וכך אתה היית רוצה לראות אותנו בעוצמה ובנחישות מהר בהמשך פעילות.
שיר, חושן, מלכה האימא, ניבה ואתי האחיות היקרות ושאר בני המשפחה, אתם מהיום חלק מאתנו, משפחת דובדבן, שיודעת לחזק ולאהוב גם בעתות משבר ומכאוב.
אייל, אני גאה בזכות להיות סגנך, ועל שנתת בי אמון בשיתוף ועשייה! התפעמתי, נהניתי ולמדתי ממך בכל דקה ורגע אתך. אין בי מילים לפרט את העוצמה שבך, ששודרה בכל מבט או לחיצת יד חזקה.
ובלי קלישאות, עם ישראל שידע "אין עוד אנשים כמו האיש הזה".
אייל, אילו עם ישראל היה יודע כמה חיים הצלת במבצעים שהובלת, היה עומד כאן בשורה ולך מצדיע.
בשם יחידת דובדבן: חיילים, לוחמים, מפקדים ועם ישראל, שחייב לך הרבה חיים, אני מצדיע לך - מפקד, חבר, אדם!...

בהצדעה!

(מדברי סמג"ד דובדבן לאייל וייס, מפקד דובדבן ז"ל)

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה