* מידע נוסף
תפריט נגישות

סגן דניאל בוקשטיין ז"ל

מפרי עטו של דניאל בוקשטיין ז"ל

מכתב מבירמינגהם, 24.9.47

מתוך צרור קריקטורות שצייר דניאל לנשף בחניתה
אלבום תמונות

יקירתי,

מצב העסקים, קשה לנחש כיון שראינו כאן את הצד האחד של המטבע ז. א. את אנגליה ועכשיו עלינו לשוב ארצה ולראות מה נשמע בארץ. ואם הכל יסתדר, הרי שבטוח אני כי הפירמה שלנו תהיה פירמה גדולה בעתיד הקרוב. כל הגורל מונח עכשיו בכף 6 החדשים הבאים, באם יהיו אלה חדשים רגילים נורמליים הרי שהצלחנו במאוד, ואם יהיו אלה חדשי משבר, כי אז מצבנו לא ישתנה או במלים אחרות, כל תכניות ההתרחבות תאלצנה להדחות לתקופה אחרת.
מאד מאושר אני שבקראך מכתב זה יבדילו בינינו רק 4-5 ימים לכל היותר. עדיין לא קבלנו ידיעות על מועד צאתנו מלונדון, וזה מתחיל להדאיגני כי מיס ק. בלונדון, הבטיחה להודיענו באם תצליח לסדר מקום ב-3-4 לאוקטובר, ז. א. בעוד 8-10 ימים ועד עכשיו לא קבלנו ממנה מאומה, בכל אופן כפי שהבטחתי לך אטלגרף ואודיעך את יום צאתנו המדוייק.
הבוקר, יקירתי, קבלתי שוב מכתב אחד ממך, מכתב שנשלח ביום ששי לפני צאתך לת"א. מבין אני מדוע לא קבלת מכתבים לאחר 3 המכתבים הראשונים, כיון שעד כמה שאני זוכר החילותי לשלחם לת"א. בכל אופן שמחתי לקרוא שהנך בריאה ושלמה ומחכה בגעגועים לשובי - גם אני יקרה מאד מתגעגע. כמו כן שמחתי לקרוא שע. מרגישה בטוב וכבר ירדה, אולם פרטים לא כתבת לי באם יש חדשות או לא.
יקירתי, את כתבי לי עוד עד יום ראשון זה, ז. א. לפי חשבוני עד קבלת מכתבך זה, אלא אם אטלגרף שנשארים אנו יותר, בגלל ענין המקומות באוירון, אולם מקוה אני שלא יהיה צורך בטג' כזו.
מה שלום אמא שלי? מכתבים לנו היא כותבת אולם לא מזכירה מאומה בדבר הרגשתה. מה אומר הרופא, האם הוא בא לפעמים. איך מרגיש י. ואיך עבר יום הולדתה של ד. תברכי אותם בשמי. כתבתי לה גלויה מכאן לברכה יחד עם אבא.
מה שלום אלכסנדר ינאי? אני מאד מתגעגע ומרגיש בחסרון הדירה החמודה. הוי, יקירתי, רוצה אני כבר מאד לשוב, ולכשאשוב הכל יהיה נפלא, תראי איך שבמשך החדשים הבאים יהיו לנו הרבה דברים נפלאים: ילד, אוטו, דירה נאה, טיולים לחו"ל ועוד ועוד. והעיקר אהבתי, אהבתיך בכל לבי, יקרה.

להתראות יקירתי, שלך אוהבך,

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה