* מידע נוסף
תפריט נגישות

סגן דניאל בוקשטיין ז"ל

מפרי עטו של דניאל בוקשטיין ז"ל

מכתב מנוטינגהם - יום ששי, 8.3.46

מתוך צרור קריקטורות שצייר דניאל לנשף בחניתה
אלבום תמונות

אהובה,
מחר אכתוב לך את מכתבי האחרון, מחר אהיה כבר בדרכי חזרה אליך, יקירה, ומרגיש אני כאילו כבר הכל מאחרי, ואני רק רוצה לנוח קצת בחברתך, על ידך. - היום עבר עלי יום של שיא, 6 ביקורים בבתי-חרושת שונים ביום אחד. ולא רק ביקורים סתם, אלא עבודה קשה ומאומצת, פשוט מלחמה במספר מקרים, לשם קבלת הסוכנויות. והסה"כ הצלחה רבה. בחיי, יקירתי, לו היה כאן אבי במקומי, לא היה מצליח כמוני, בלי שויץ. הבוקר קמתי ב- 8, וב- 9 כבר החילותי בסדרת הבקורים והטלפונים. להקל עלי במקצת לקחתי טקסי לכל היום. התשלום- 2 לא"י, ובקרתי לפני הצהרים 2 פירמות. צהרים כמעט ולא אכלתי (ארוחת בוקר בכלל לא) וכבר ב- 2 המשכתי הלאה, 4 פירמות ביקרתי אחת אחרי השניה, טלפונים פה ושם ובשש בדיוק הצלחתי לתפוס את הרכבת של נוטינגהם רגע לפני יציאתה. הרעב הציק נורא. קרוב ל- 9 הגעתי לנוטינגהם (הזמנתי מקום במלון עוד לפני צאתי את בירמינגהם). ומיד נכנסתי לאיזה "קויק-לנץ'", ו- 4 סנדויצ'ים ושתי כוסות קפה היו ארוחת הערב שלי. במלון חיכה לי חדר נחמד, ומיד נכנסתי לאמבטיה. ועכשיו יושב אני עייף במקצת, אולם שבע-רצון, וכותב.
מחר בבוקר אבקר בבי"ח "רלי", ומשם ישר ללונדון, יתכן ואקבל מכתבים ממ. יום ראשון אנוח וביום שני אטפל בכל העסקים שנשארו בלונדון, ואם השם יעזור, אצא חזרה באוירון ביום רביעי או חמישי, ז. א. בעוד 4-5 ימים.
יקירתי, עוד שבוע ואראך. הרי זה כביר, זה נהדר, ואני מקוה שכבר הזמנת מקום או תיכנת תכנית איך לבלות את הויק הראשון ביחד. ואם לא, אז מהר סדרי זאת אהובתי. אני מקוה שכבר רואים גם את יסודות הבית "שלנו", ומיד לבואי נגש לראות שוב. אני מבטיחך שבעוד 2 שנים יהיה לנו כבר בית יותר יפה, אולם בינתים כתקופת מעבר אשמח לדירה זו, העיקר שאת תהיי על ידי. אהובתי, יקירתי, מה עצומים געגועי. חדשות מהארץ לא קראתי בעתונים זה כבר כשבוע, חוץ מהודעות על חפושים. אני מקוה שהכל בסדר.
עוד שבוע אחד. - חלפו כבר חדשיים. היום בדיוק 8 שבועות חלפו מאותו בוקר צח ובהיר שנתתי לך את נשיקתי האחרונה. ירדתי לטקסי ונופפתי את ידי בעת שהטקסי יצא. הזוכרת את ? אני רואה אותך, עומדת על המרפסת עם אמי, וידך באויר לנשיקת השלום האחרונה, והנה עוד מעט ואראך שוב, יקרה. - אני מתכונן לעבודה רבה בשובי ואקוה שתהיי עזר כנגדי. יקירתי, לא קרבה הפעם, ואנשק נשיקת לילה טוב וליל מנוחה, ואתראה אתך בתל-אביב, בעוד שבוע.
ד"ש לכולם.
שלך אוהבך תמיד,
בעלך
דניאל

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה