* מידע נוסף
תפריט נגישות

סגן דניאל בוקשטיין ז"ל

מפרי עטו של דניאל בוקשטיין ז"ל

מכתב לאמא ואבא ממנצ'סטר - יום ראשון, 3.3.46

מתוך צרור קריקטורות שצייר דניאל לנשף בחניתה
אלבום תמונות

אמא ואבא היקרים,

בחוץ שלג וקור, ויושב אני ליד האח וכותב לאמא את ברכתי ליום הולדתה. אתמול שלחתי טלגרמה, ואני מקוה שכבר קבלת אותה, אמא. אם אינני טועה הרי את בת 56, אמא, וזוכר אני אותך לפני 16 שנה, כשבזמנו עברה עליך התקפת-לב קשה - כשאמרת, אך, דניה, לא אחיה עד סוף השנה, ותודה לאל היום יושבת משפחתנו שלמה, מוצקה ובעזרת השם במצב יותר טוב מאשר לפני 16 שנה, וכן גם עמנו נמצא במצב טוב יותר מאשר בשנת 1929 בארצו. על אף הטבח שערכו בנו, הרי החומר הצומח בארץ, גדל ומתחזק - והעתיד שאני רואה כיום בהיר הרבה יותר מאשר לפני שנים.
אמא'לה, יודע אני שבשבילך אני עדיין אותו ילד קטן בן 15 או קצת יותר, ואפילו בעוד שנים לא אשתנה, אולם באמת את לא מעריכה אותי כראוי, את יכולה להתגאות בשני בניך, אין רבים כמותם, ויבוא יום - והוא לא רחוק, שבו לפתע תראי את אשר זרים רואים בנו כיום.
מברך אני אותך באושר ועושר ואורך ימים, ושתזכו לראות בגאולה שלמה של ארצנו, כשאת מתגאה במשפחתנו. הנה גמרתי את הקורס, והחל ממחר מתחיל אני בסבוב עסקים אחרון שימשך 10 ימים, ובערך בין ה-13-15 אצא בדרכי חזרה, ואני מתגעגע לראותכם. מה שהשגתי כאן במשך השבועות האלה זהו דבר יקר; למדתי כאן דברים שבשום בית-ספר לא יכולתי ללמוד, וכל צורת עסקינו, ובפרט של "רנולד", ישתנו תכלית שנוי. לדעתי בתנאים הגרועים ביותר, אפילו משבר, נוכל למכור כפלים ואולי יותר מאשר אנו מוכרים כיום. אנו היום לא מנצלים אפילו 20% מהשוק הא"י, ולא 50% מהסוכנויות שלנו. אם רק יהיו בידינו האמצעים כמו ארגון, מקום ואמצעים, הרי שבאמת נהפוך להיות פירמה גדולה, לפחות כמו יתר הפירמות שבארץ. וכל זאת בלי שום הוצאות אלא בהגברת כושר הפעולה שלנו. ואני בטוח שאחר שובי, אבא, יעזור לי ובפרט יהונתן. פה ברנולד רוצים שגם הוא יעבור את הקורס הזה, ואם ירצה יוכל לנסוע בעוד מספר חדשים, גם כן באוירון, וללמוד המון, בפרט ממה שיראה, יותר מאשר ילמד.
עכשיו, אומר לכם לילה טוב, ולך, אמא, שוב כל טוב. אקוה שהנך בריאה ושלמה ומחכה לשובי, וד"ש לכולם ובפרט לאשתי. במכתבי הבא אמסור לכם יותר פרטים.

שלכם אוהבכם
דניאל

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה